dissabte, 28 de juny del 2008

1a integral: Jordi Orobitg i Roger Margalef 27/06/08
Horari: 3-4 h

Dificultat: PD (passos de III+ i IV que son evitables). Dificultat obligada II+
Material: Corda de 50 m(ràpel volat de 25 m), material per equipar rapel d’un pi(cordinos i/o vagues i algún mallon), friends i tascons per si es vol asegurar algún pas(no es necessari).
Aproximació: Agafem el camí de Sant Jeroni fins la cruïlla de Perles. Anem dirección Perles i continuem amunt. A la desviació de Perles seguim a l’esquerra en direcció punta Aguilar, i aparquem el cotxe davant el mas de barqueret. Agafem el barranc que puja cap amunt per un sender ben marcat que hi ha i seguim fins l’inici de la cresta.
Descripció de l’itinerari: Comencem la cresta amb uns passos fàcils de II+ i anem enfilant-nos cap amunt fins superar algún pas de III grau. Sempre intentem seguir la dificultat, ja que si no la cresta perd la esencia. Crestegem amb un pati a l’esquerra i molt poca dificultat a la dreta i seguim fins a desgrimpar nombrosos passos de III fins a arribar a la verticalitat del rapel. Alli montem una reunió al pi, i ens assegurem el tiro amb un timoner que està ben arrelat al terra. El ràpel és de 25 m i a la meitat és volat. Arribem al terra i continuem rapelant fins a zona segura. Seguim un sender poc transitat que travessa el barranc i ens porta a l’inici de la 2ª cresta. Alli hi ha uns passos dificils que es poden evitar seguint la lógica(II+) o forçar una bona grimpada de IV+. Continuem amunt en roca fisurada i molt bon canto que ens permet desafiar les formes ben esquerpades de la cresta amb passos apreciables de III+/IV. Arribem al final de la cresta i seguim amunt per un corriol en direcció a la cresta que culmina a punta Aguilar amb alguns passos de III. Arribem a punta Aguilar i comencem el descencs per la cresta, fàcil pero amb alguns passos de II/III que ens posaran en atenció constantment.
Descencs: Finalment arribem a l’altura d’un mas abandonat i busquem la linia més neta de vegetació per baixar a buscar els marges i fins arribar a la pista nova dels molins. Pujem fins a un collet i alli busquem un sender que ens portarà fins al inici del barranc on hem comensat l’excursió
By Roger

Anònim ha dit...

aqusts administradors q no tenen estudisssss o qqqqqqq be noiiiiii jo portare al mano potser

Ey, Roger, buena grimpada... A ver cuando la haceis al revés que también tiene morbo... Te lo publico en el foro de La Picossa. Si tienes dificultades para darte de alta ponte en contacto con joan Vaqué que es el administrador

jvaquef@gmail.com

José Luis

Anònim ha dit...

Molt bé cordada Cobretti-Orobitg. Teniu el honor de tenir una primera escalada. Sou escaladors i exploradors.
Jordi, veig que t'has recuperat 100x100 de la mala experiència de l'altre dia...requete bé
Ara a continuar explorant i curtint