dimarts, 1 de juliol del 2008

MOUNTAIN FESTIVAL VALLNORD ANDORRA


SALOMON XM DUATHLON SERIES

Dissabte 28 de juny per quart any consecutiu s'ha celebrat la duatló d'alta muntanya d'Andorra, el país dels Pirineus. Una modalitat apassionant i d'una gran participació. La cursa transcorre per paratges espectaculars d'alta muntanya on la combinació de bicicleta de muntanya i córrer la converteixen en una activitat de gran atractiu. Dades de participació: 156 inscrits, 136 acabats i 6 retirats.

La sortida s'ha donat puntualment des d'Ordino 1280m, s'ha arribat en 13,4km BTT a la zona de transició Pont del Castellar 1850 m., sector Arcalís. Aquí deixaves la bici, et posaves les sabatilles i començaves a córrer en direcció al Pic de Font blanca 2903 m. 8'5 km de recorregut entre mig de prats alpins, torrenteres, tarteres i plaques de neu. La progressió per les plaques de neu ha sigut difícil d'ascendre peró fàcil de descendre perquè la majoria de duatletes ens llençàvem sense por relliscant de cul guanyant així molt temps en el descens. Per acabar arribaves a la transició i tornaves a agafar la BTT i desfeies el camí ara de baixada molt ràpida per camins, senders i trams de carretera fins la meta d'Ordino.

Personalment m'he trobat molt bé amb BTT i bastant bé corrent. Únicament he tingut problemes de tracció a les plaques de neu on ho he passat una mica malament. Finalment he arribat 5è class/1er vet en un increïble temps de 2h29'00'' Com a dada anecdòtica los 50 euros que he guanyat.

info i classificacions


IV SKYRACE BUFF SKYRUNNER WORLD SERIES


Diumenge 29 de juny s'ha disputat aquesta cursa puntuable per la Copa del mon de curses de muntanya FSA i la Copa catalana de curses d'alta muntanya FEEC.

El recorregut surt del poble d'Ordino 1280 m. Es segueix la carena que des del Roc de Cauba 1800 m. Condueix fins al Pic de les Fonts 2748 m. Punt més alt de la cursa. Des d'aquí es baixa al Pla de l'estany 2200m i fent la volta a la muntanya es torna a agafar la primera part de carena que en sentit contrari ens porta a l'arribada amb un desnivell+ de 2220 m i 28 km de llargada.

CRÓNICA D'ANIMADOR

Aparco el cotxe just a l'inici del sender situat a la carretera d'Arcalís. Preparo la motxilla i m'enfilo per les fortes rampes que em situaran al Roc de Cauba 1800 m. +500 m. de desnivell, Primer i últim avituallament i control de pas. Em poso estratègicament en el lloc de més fort pendent esperant els skyrunners. Primer passen les noies i desprès els nois que pujent fortíssim amb l'Agustí Roc i el Kilian Jornet al capdavant. De seguida arriba el Kiko Martí, Adolfo Aguiló, Xavier Sánchez, Josep Barrufet, Jordi Bort, Jordi Uró, Josep M Benavent, Paco Estorach, Hermini Fiblà,... Com què han de passar una altra vegada de baixada pel mateix lloc m'espero una estona. Kilian Jornet és el primer en passar fresc com una rosa i amb una diferència considerable. Van passant corredors amb cara de fatigats i amerats de suor. La calor fa estragos. Quan passa el Kiko em poso darrera d'ell fins a la carretera on tinc el cotxe, agafo el cotxe i em dóna temps a arribar a meta per fer fotos. L'arribada es quasi dramàtica per tots el corredors que van arribant. Una cursa duríssima de calor i de relleu. Un plaer disfrutar aquesta cursa de tant nivell com a espectador.

info i classificacions

Fotos


By Joan

3 comentaris:

Anònim ha dit...

felicitas koanitou ets un fora serie...que no pari el curtiment!

Mariano Ortiz Diego ha dit...

Ets una bestiota Koanitouu!!! Al pas que vas seras lo primer veterà que guanya la general d'una duatló d'aquestes!!! La setmana que ve igual baixo a fer la cursa del Llop...el tram de BTT clar!! Tinc que curtir-me una mica per fer la Salzkammergut!!
Salut i enhorabona kabalinot!!!

Anònim ha dit...

Joan, moltes felicitats. No em cansaré de dir-te que amb les teves curtides i curses ens fas sentir la passió per la muntanya d'una manera cada vegada més forta. Jo vaig trampejant sortides amb alguna cursa, i aìxò ja em va bé per mantenir-me en forma. Arribar on tu és del tot impossible. Salut i Moltes Felicitats per aquests resultats tan magnífics.