dilluns, 25 de febrer del 2008

Aneto 3404, hivernal en solitari.


(Imatge captada desde la punta Astorg 3343 m al setembre del 2007)


El dia 22-02-08 deixava el cotxe a les 22:00 al pla de Senarta(1400 m aprox), carregat amb el material per dormir al refugi de pescadores (1975 m aprox) i provar l'ascenció a l'aneto pel corredor estasen i petit-black(45-55 º , PD 220 m el Estasen i 50 m el Petit Black). Equipat doncs amb piolets técnics, grampons, un cordino per si m'enmerdo i tota la vestimenta i menjar necessaris per una ruta hivernal; arribo al refugi de pescadores a les 23:50 per la pista forestal(gr 11).
Hi ha continuitat de neu a partir dels 1700 m. Així doncs tota la ruta del dissabte serà amb neu.
El refugi de pescadores, es una cabana de 15 plases, situada a la vall de Vallhibierna. Allí hem trobo ja dormint a 3 persones que faran el Vallhibierna(3067 m). Hem fico a decansar(no aconsegueixo dormir degut a paranoies varies que m'agafen, i les roncades d'un personatge) i m'aixeco a les 5:30.
A les 6:10, després de xarrar amb els 3 sobre el concert que s'ha produit i esmorzar, enfilo el camí cap als ibons de corones. Hi ha molta acumulació de neu, i no veig cap dels ibons. Hi ha una trassada marcada, tapada parcialment per la nevadeta dels últims dies. La neu presenta una capa de regel al damunt i neu tova al davall, i moltes vegades m'afono fins als genolls.
M'enfilo en direcció cresta de Cregüeña i un cop allí ja veig l'entrada del corredor estasen. Faig doncs un gir de 90 º en direcció a l'Aneto i vaig a buscar el corredor.
Hem palnto davall el corredor amb moltes dificultats per l'acumulació de neu. Un cop allí hem refugio davall unes parets i observo. Cauen blocs de neu del corredor, i la neu en absolut està transformada. Soc prudent, i decideixo canviar d'objectiu ja que segons el meu criteri hi havia perill d'allau, i si mes no m'agues cansat molt progressant per aquella neu que t'afonaves fins al genoll. Reculo una mica evitant unes acumulacions de neu que hem fan mala pinta i m'enfilo cap al collado de coronas. Per superar-lo cal fer una petita grimpadeta de II grau pels blocs qu hi ha. Un cop allí m'enfilo en direcció a l'aneto per la ruta normal del refugi de la renclusa. Hi ha trassades d'esquiadors i arribo al pas de mahoma. Una petita grimpadeta amb molt de pati i ja soc a dalt. Són les 11:50.
Intento fer alguna trucada pero els d'orange tenim poca cobertura alli dalt. Fa un dia radiant i es veuen vistes de 360 º(llastima de no portar camara de fotos).
Comenso a baixar en direcció al collado de coronas, on faig servir el cordino que he carregat per destrepar uns 15 m aprofitant una reunió montada.
Torno a estar doncs a la vallada dels ibonets de corones. Aprofito els pendents de neu per baixar de cul, i arribo al refugi per recollir el material deixat a les 14:15. Descanso i m'alimento i a tornar a caminar.
Arribo al cotxe a les 16:30 després de caminar 1,30 h per la p......a pista forestal.

bY Roger

4 comentaris:

Anònim ha dit...

Ostres noi! quina curtida lo de caminar tantes hores per la neu toba sense transformar. Llàstima que l'Estasen no estava en condicions, però suposo que el teu objectiu principal era fer l'Aneto hivernal.
Un altre dia fes alguna foto per fer-nos envejeta...
Felicitats per la teva aventura hivernal en solitari

Unknown ha dit...

Jo sense fotos no em crec res....Joan ja saps lo que toca tornar amb càmara de fotos jajaja
Això de pujar a la muntanya amb neu em fa una enveja, sort que estas tu per explicar-lo i sentir-me com si estiguès amb la neu fins als genolls.

Salut Yeti

Unknown ha dit...

Upsss ho sento Roger, pensava que el text era del Joan.
De totes maneres et dic lo mateix sense fotos no em crec res de res ;-)
Salut

Anònim ha dit...

Prenc nota i a la proxima adjuntare documentació grafica.