divendres, 22 d’agost del 2008

Carretons de cendra

Dilluns 18 d'agost marxem cap a Espot lo Toni A lo Xavi D i lo Joan F amb l'objectiu de reconèixer el recorregut de la travessa del Parc Nacional d'Aigüestortes i Estany de Sant Maurici; la Carros de Foc en dos dies. També ens acompanyen la Miriam i l'Aina que és filla del Toni i la Miriam que amb 22 mesos ja està acostumada a viatjar a les muntanyes.

Arribem a Espot amb el temps just d'agafar un taxi fins a Amitges però en el moment de partir tenim un cop de sort i apareix Lo Valentí, guarda del refugi d'Amitges, tota una institució al Parc. És company i amic del Toni i la Miriam; ens porta amb el tot terreny molt amablement fins al refugi on ens preparen un sopar boníssim. Per acabar i abans d'anar a dormir Lo Valentí ens posa un vídeo de Prem Rawat on preconitza la pau interior com a experiència personal e individual. Desprès el grup format pels treballadors del refugi i nosaltres comencem una tertúlia opinant sobre el missatge d'aquest gurú.

1ª ETAPA: Amitges-Llong 9h20' (6h55' en moviment i 2h25' parats als refugis)

Sortim d'Amitges a un ritme suau i un temps amenaçador de pluja però amb bona visibilitat. Intentem recordar tots els consells i trucs que per la nit ens havia aconsellat lo Wilie the king, subguarda del refugi, corredor i gran coneixedor de la ruta. De seguida arribem a Saboredo i lo guarda d'aquest petit i autèntic refugi reconeix al Toni i ens convida a fer un Tea; i és que lo Toni és lo rei del Parc, el reconeixen a tots els refugis, i això ens serveix per a que ens donin algun consell de la ruta. Al Ventosa parem a fer un mos per atacar amb garanties el temut coll del Contraix 2748 m. Sostre de la Carros. Ataquem a bon ritme, coronem i baixem bastant de pressa seguint a l' ilercavó mediàtic aprofitant la seva increïble habilitat per tarteres de grans blocs. Encegats pel fort ritme tenim un lapsus i ens ensigalem per un contrafort bastant picat i és que desprès de l'estany havíem d'anar molt cap a l'esquerra.. Arribem al Llong on ens esperaven la part femenina de l'expedició que havien arribat molt abans via portarró d'Espot a un refugi replet d'excursionistes. Per la nit sopar de luxe a la taula vip on com a la nit anterior no hi va faltar res, bon jalà, bon vi, patxarants, birres, etc.

2ª ETAPA: Llong-Mallafré 5h35' (4h49' en moviment i 46' parats als refugis)

Sortim del refugi i trobem una mica de boira que a mig camí del Coll de Dellui desapareix i gaudim d'un bon dia. El ritme d'avui és més fort que el d'ahir, ens hem recuperat bé i ens sentim forts i poc desgastats. Parem a Colomina a fer un altre Tea i una xarradeta amb els guardes que evidentment han reconegut al Toni. Continuem i tot pujant al coll del Saburó veiem baixar dos gaseles àgils i lleugeres, són lo Kiku Soler i lo Toti Bes que estan reconeixen la ruta en sentit contrari al nostre. Lo Kiko i lo Toni és coneixen des de fa molts anys i tots plegats aprofitem per intercanviar opinions del recorregut. Seguim, coronem el coll i baixem a tota pastilla al Blanc on tornem a parar una bona estona perquè lo guarda del refugi ensenya totes les luxoses dependències del refugi al Toni. Ara solament ens queda el tram fins a Mallafrè i com que tothom unànimement ens han aconsellat baixar per la pista seguim els consells i fem l''última sèrie per la pista i el túnels alternativa més llarga però amb menys desnivell ideal per la gent que te forces per córrer. Arribem a Mallafrè. Final de la Etapa. Aquí tornem a coincidir amb les gaseles i tornem a intercanviar opinions i ens ensenyen un parell de petites dreceres que hi ha per l'estany de Sant Maurici. Mentrestant la Supermami i l'Aina estan baixant pel Portarró d'Espot.

Total: 3800 mestres de desnivell positiu. 14H55' (11h46' en moviment, 3h9' parats als refugis)

Finalment ens ha faltat el tram Sant Maurici-Amitges, per això mateix he titulat la crònica Carretons de cendra. Ara lo Xavi i jo tenim una bona informació perquè l'any que ve puguem fer la Carros de foc modalitat skyrunning amb garanties. Desitgem molta sort i força al Toni que segurament la farà aquest any.

By Joan

Anònim ha dit...

Dos dies de luxe, us trobaré a faltar kavalins :'(

ei ja estic apuntat...no se si podre arribar senser o la cendra sera la que guanyara...en fi ahir vaig escalar i correr amb el kiko, i encara hem va dir un parell de cosetes ...tambe va fer referencia a les baixades...no cal anar tan fort...en fi,segur que tindre molt de temps per pensar en tots vosaltres, aixi doncs espero que els entrenos ilercavons d´aquest estiu donen el seu fruit, ...i si mes no be ens ho hem passat...

una vegada més amb una companyia de primera, encara que no els vaig acompanyar en la seva aventura, les estones que vam pasar junts van ser molt gratificants