dijous, 22 d’octubre del 2009

Stage a Ordesa

Mirador Acuta
Tot comença lo diumenge 18 d’octubre a la mítica Transmontsec btt amb sortida i arribada a Àger (La Noguera). Una ruta duríssima 107 km/3470md+ que he tingut el plaer de compartir amb l’Oscar Piñol. Crònica a Trailuec Tortosa.
Al acabar marxo cap a Lleida on he que quedat amb lo Joan Compte de Camprodon. Ens organitzem i marxem tots dos cap a Ordesa fent nit al poble de Fiscal en un hostal molt acollidor i econòmic. Dilluns toca una ruta btt molt guapa sortint de Torla 1030m. seguint el GR15.2 primer per un sender i desprès per un camí girant més endavant cap a la dreta deixant el GR i per una pista que puja bastant empinat cap a l’oest. Parada obligada al Mirador del Balcón, Mirador del Molar i al superespectacular Mirador Acuta amb vistes d’ocell d’una vall d’Ordesa multicolor de tardor. Amb 10’ d’Skyrunning pugem a la Punta Acuta 2242m. i baixem a buscar les bicis. En aquest punt ens separem: lo Joan marxa direcció Fanlo i Nerín i jo com que he de comprar menjar baixo directe des del Coll de Diazas en direcció al poble de Buesa primer per pista i desprès per sender GR15 fins Broto i Torla per carretera 38 km/1400md+
A la tarda arriben lo Juanma Martínez i lo Jordi Uró i dinem plegats on organitzem l’estratègia per pujar al cim del Taillon. Com què anem amb dos cotxes deixem un al pàrking de la Pradera d’Ordesa i anem els quatre amb l’altre cotxe cap a Sant Nicolás de Bujauelo 1338m. Ens equipem i ens dirigim a bon ritme cap al Puerto de Bujaruelo 2273m i desprès al Refuge Brèche de Roland 2587m on passem la nit. 1300md+. Lo refugi està tancat però té un accés lliure a una part impecable i acollidora.
Al dia següent ens llevem d’hora preveient mal temps i ens dirigim amb negra nit cap l’imponent Bretxa de Roland 2805m que evidentment no podem veure. Continuem l’ascensió fins que coronem el Taillon 3144m fent-se de dia i en un rigorós hivernal: molta boira, una temperatura que rondava -5ºC i un vent en atmosfera lliure de 50 km/h que feia que se’ns glacessin les pestanyes i se’ns formessin estalactites a les selles. Destacar que lo Joan porta pantaló curt i el tio aguanta sense queixar-se un fred glacial, encara sort que estava ben abrigat a la part del cos. Sense temps a disfrutar del cim baixem a corre cuita a la bretxa i encarem al sud el circ de Cotatuero entremig d’una densa boira i algun plugim d’aigua neu fins trobar las Clavijas de Cotatuero a partir d’aquí amb bona visibilitat. Finalment baixem com a bojos entremig de Faigs, Avets i Pins silvestres fins la Pradera d’Ordesa. 600md+. La sèrie de córrer ens ha servit perquè no ens atrapés la pluja que ha començat a caure amb més intensitat.
Com què les previsions són de mal temps un parell de dies decidim concloure l’Stage i marxar cap a casa amb la voluntat de repetir l’Stage de curtits al gener. Crònica Palstrencats
By joan

joaquim ha dit...

Molt bé, amic. Ja trobava a faltar llegir els teus experiències, tant ben detallades. Espero que tot el que són aquestes sortidetes, ens les vagis explicant. Per tots els que no podem voltar per aquests llocs, ens agrada llegir-te. Quina sana enveja, moure't per aquests paratges. Demanaré una bici als reis , i a veure si algún dia puc seguir-te en la distància. Fins aviat, Koanito.

jotabe ha dit...

ja tens raao es valent aquet noi pantalons curts? en hinvernal?lo proxim que? sou animals d monte jejejejejeje vinga ja parlem felicitats per la crònica

Llouis ha dit...

Preneu-me per estos puestos, per favort !!!!!!!!

Àlex Estela ha dit...

Joan he vist que des de la finestra del refugi miraveu el tercer mur del circ de Gavarnie, esmola els piolos que aquest hivern s'ha d'anar a punxar allí.Bona curtida.
Alex Estela

roger ha dit...

llamps i trons!ni el fred ni el mal temps us frena!
A esmolar les eines per l'hivern!DESPERTAFERRO!

koanito ha dit...

Àlex, el tercer mur de Gavarnie és per campeons i tu ho ets. Vaig esmolant...
Salut company
A reveure
Roger, els piolos no sé però tu ja fa temps que despertesferro.
Au pos a seguir curtint-se

koanito ha dit...

Joaquim, sense cap dubte ets el que més ànims em dóna, moltes gràcies amic
Jotabe, a tt no et dic res que ens truquem un dia si un dia no...