dimarts, 5 d’agost del 2008

Sortida de la Penya Ciclista Ribera d’Ebre a Senterada

El dissabte a les 06.30 davant el casal nombrosa participació d’ilercavons(penya ciclista) i altres convidats. Emprenem la marxa i recollim a Vinebre i a Balaguer la resta de bikers. El de Balaguer, el Mariano, ens farà de Guia a través d’una ruta que podem catalogar com algo dura.
Deixem els cotxes a Senterada, on comencem les primeres rampes per asfalt i continuant per pista fins a dalt del primer coll. Abans però ens trobem a dos il·lustres senyors, un dels quals encara amb plena forma a la seva edat, ens explica la seva col·lecció de 3000’s i la història d’un petit poble on hi fan una trobada anual de veïns. Continuem amb la marxa, no abans sense escoltar la recomanació d’anar al dh de Tartareu que organitza el exprofessor de matemàtiques del Mariano. Continuem fins al primer coll del dia, prop de Naens. A uns 1300 aprox on ja es va estirant el grup. Cadascú sofrint al seu ritme ens anem arroplegant per planejar entre pinars i baixar ja fins al fons d’una vall, per tornar a pujar fins al poble de Corroncui per repostar aigua.

Continuem pujant i baixadeta fins al coll de la Creu de Perves per carretera, per acabar baixant i tornant a pujar fins al petit turó Tossal de Prat d'or. Allí emprenem una baixada, no sense tenir alguna punxada fins al poble de Les Iglésies (lloc de pas de la pedals de foc) on una dona molt amable ens va convidar a seure en una altre lloc. La dona però no era tan altruista i va resultar ser un hostal-restaurant. Un cop ben repostats de líquids i sòlids vam emprendre ja l’últim terç de la surtida. Ens esperava una pujada interminable fins al coll de Fades per acabar baixant, primer per una pista asfaltada i després per camí-sender molt pedregós fins a Senterada.
Al final un banyet al riu Flamicell per relaxar les articulacions, cascades de l’ultima baixada tècnica. Allí diversos paparazzis van caçar a pèl a Toni Franch. Fotos censurades pel règim de Fransisco.

Crónica i fotos de Carlos al seu blog
Fotos Koanito
Fotos Josep Mª

By Roger

Anònim ha dit...

Gran dia de BTT pel Prepirineu més profund i desconegut que ens ha ensenyat lo Mariano de Balaguer. Gràcies company
El dia ha tingut tots els ingredients de gran jornada: descobriment d'un territori, algo de duresa al recorregut, gran participació, bon ambient de grup, xampús i birres i per acabar un bany fred al Flamicell...
Ara a pensar la sortida als Pirineus de l'any que ve que esperem que sigui tant exitosa com les dos edicions que portem.