diumenge, 10 d’agost del 2008

Kavalinstone park

El títol està inspirat amb el nom del Parc nacional de Yellowstone. Patrimoni de la humanitat i el parc nacional més antic del mon.

Divendres dia 8 d'agost quedem els ilercavons Xavi D, Roger i Joan per anar a fer una ruta pel Port d'Arnes amb el nostre guia skyrunning que tenim en aquest indret de somnis, lo Fede. Decidim fer un recorregut que transcorre molts moments fora de sender, la ruta Barranc Gros- La Ballestera. Comencem el periple a la pista del Barranc Gros i de seguida arribem a la Cova del Moro remuntant el barranc tot corrent i saltant tolls d'aigua. La Cova del Moro és una lloc on diu la llegenda hi vivia un senyor moro, el qual devia ser un escalador bastant fort perquè la dificultat per arribar a la cova és considerable. Nosaltres impossible pujar-hi sense material d'escalada. Continuem fins que mig grimpant pugem a la cresta de la zona de Barrancs i la resseguim mig corrent mig grimpant fins la Ballestera. Presiosses vistes del Port. Als nostres peus tenim la famosa Roca dreta de les Valls on hi ha algunes de les escalades clàssiques mes llargues i difícils del Port. Reprenem baixant seguint unes marques, ara per sender, fins al coll de la Creu. Per acabar baixem en direcció a la zona de les Comes i el barranc Gros. Total 2h8'+630 metres de desnivell per una ruta Kavalina i molt recomanable però difícil de trobar si és que no es porta un kavalí que s'ho conegui. FOTOS

By Joan

Anònim ha dit...

Increibles els itineraris del FEDE. El millor guia skyrunning dels Ports. Tot un pioner dels esports de muntanya, moltes coses a apendre i intentar emmular d'ell.
De la ruta que n'he de dir, una volta fantàstica que vaig acabar mig ploriquejant deshidratat per la calor seca del dia. Una autèntica jabilanada que encara hi conservo marques a les cames!Fins la pròxima!