dijous, 5 de juny del 2008

BTT: BESEIT-TOSSAL DELS TRES REIS 1352 M

Hi ha una llegenda que diu que els reis dels tres regnes de la Corona Catalanoaragonesa es reunien al Tossal ja que està a cavall entre els tres territoris, Aragó, País Valencià i Catalunya. En realitat s'hauria de dir el Tossal del Rei per que a la corona catalanoaragonesa solament hi havia un rei. El fet és que cada any els ajuntaments de Vall-de-roures, La Pobla de Benifassà i La Sènia organitzen una festa a Fredes amb veïns del territori.

Surto de Beseit, 570m. En direcció el Parrisal i a mig camí agafo a la dreta una pista forestal que s'enfila cap amunt a buscar el coll de la Creu 1235m., tiro a la dreta fins al coll del Tombadors i torno a agafar a la dreta per encarar el Tossal del Rei 1352m ciclable fins al cim. Punt més alt de la comarca del Montsià. Des d'aquí d'alt es contemplen magnífiques àrees forestals en extensió i riquesa, pinedes de pi roig, carrascars, rouredes, prats de muntanya, etc... Continuo tot descendint per un camí molt pedregós fins a l'ermita de Sant Miquel d'Espinalvà 1158m. Des d'aquest punt es pot contemplar la grandesa del Port de Beseit. Baixant a l'esquerra per una pista forestal arribo al mas del Frare on agafo un sender PR tècnic però ciclable fins al mas Roig, espectacular raconada. Ara per camí baixo fins al avui cabalós riu Pena per unes gúbies encaixonades. Travesso el riu més de deu vegades i cada vegada cobreix més d'un pam, hi ha trams que coincideix el llit del riu amb el camí, sortosament em surt tot ciclable. Una festa d'aigua. Finalment desemboco al bastant ple embassament de la Pena, 650m. i per un camí asfaltat arribo a Beseit.

Total 47 km+1265m de desnivell. Molt recomanable. Fotos i un vídeo

By Joan

Anònim ha dit...

vai enveja...io tancadet a casa fent examens d merda k nms serveixen per aprovar assignatures d merda, per treurem un puto titol universitari....
A partir del 24 tindras companyia(2 dies x setmana si prosperen les negociacions al parc xungo) en estes magnifikes rutes k fas.Ets tot un explorador!
PD:lo del video en btt ja no a funcionat tan be com corrent, auras d buscar un altre punt dapoio menos mobil!

Anònim ha dit...

Tranki tio! te veig un punt estresat. Ànims!
K...... private ivestigation ha vist un detall que li fa pensar que aniràs al torn més xungo. Preparet a fotre'm canya...Comença a preparar l'estratègia per poder fotre lo camp 10 dies al juliol...
Au pos! coditos o colzets