diumenge, 4 de maig del 2008

VIII BIKEMARATHON DE LOS MONEGROS



Dia 3 de maig a la localitat de Sariñena (Osca) s'ha celebrat un clàssic dins de les marxes de llarga distància a Espanya. El recorregut transcorre íntegrament per pistes plenes de pols sense dificultat tècnica enmig d'un paisatge típic de desert estepari. La veritat, per mi, no te cap atractiu, potser el repte de travessar el desert o que l'organització és impecable. Però, algo ha de tenir que cada any participen +1000 bikers.

A les 2 de la tarde, puntualment, s'ha donat la sortida. La sortida és de bojos i fins al km 20 on hi ha la primera pujada acumules molta tensió per tal de no anar per terra. A més a més, estàs respirant pols tota l'estona i fins i tot hi ha moments que no tens visibilitat. Al acabar el primer port som un grup de uns 20 bikers davant de tot. El ritme baixa bastant i em permeto el luxe de posam davant de tot estirant el grup capdavanter uns instants. Mentrestant es van afegint bikers i a mitat de recorregut som un grup de 50. Sobre el km 60 al inici de la segona pujada suau i llarga foten un “pal”, ara si, la cursa està llençada. Em quedo sol perseguint un grup de 15 corredors uns 15 km per pista ampla i monòtona. Corono un coll, baixant em començo a ratllar i deixo de lluitar fins que m'atrapa lo Miquel Llaudet, m'anima i em recupero. A partir d'aquí per un terreny trecacames anem fent relleus, jo marco el ritme a les pujades gràcies a les meves aptituds d'escalador i lo Miquel al pla gràcies a les seves aptituds rodadores. L'última mitja hora de cursa juntament amb un xaval del PC Montsià, lo Mingo, tots tres seguim a un ritme demolidor que fa que puguem esgarrapar 4 0 5 posicions. Espectacular final. Un honor compartir patiment amb lo Miquel i lo Mingo.

Al final han sortit 111,8 km: 10è de la general/3er veterans amb 3h53'02'' a 29,35 km/h de mitja i 1070 metres de desnivell positiu. Record d'inscrits 1300 bikers i 955 acabats. Record de la prova: Josep Betalú d'Amposta 3h46'47''

Per acabar he compartit fideuà i tota la cervesa que volia amb lo Germà Guarch, lo Miquel Llaudet, lo Joan Marcó, lo Marc Garcia (gran promesa de Vandellòs). I he intercanviat sensacions amb la gent de Gandesa, la gent del Costa Daurada, lo Mario Solé, lo Jordi Farré, lo Alex Marrasé i lo Josep Betalú (Guanyador).
De Móra: lo Ignasi Vidiella, Felipe Cortes, los germans Bueno i lo Gerard Descarrega.

classificacions i fotos

By Joan

2 comentaris:

Anònim ha dit...

ek noi ets un fenomeno. Vaia cames més polivalents que tens, arrasses a la bike en tot tipo de terrenys, corrent.....pero a ver si et fots les piles en el curtiment del tronc superior a base de pic i traccio(jajja vaia indirecta).Enga salut!

ascarbot ha dit...

qtal baiqersssssss jejeje ja em foteu envidria pero tornare carregat d O2 atope jejejejejeej vagi be i força campionssssss