diumenge, 2 de novembre del 2008

Ferrades a Tivissa

Divendres dia 31 d'octubre rebem la visita dels Lacetans: Adriana, Jordi i Juanma que s'afegixen als ilercavons: Roger i Joan. En un principi havíem quedat per anar a fer la ferrada d'Oliana però el mal temps els ha fet baixar cap al sud en busca d'una finestra de bon temps que hem acabat trobant.

El plan B es tracta d'anar a fer dos vies ferrades de Tivissa. El Tormo de la Margarida d'una llargada de 210 metres. L'aproximació comença damunt el camp de futbol seguint el sender del coll de la Llena fins un senyal. Girem a la dreta fins la base de la carena i descendim una mica fins l'inici de la via. Es puja el primer tram de 60 m. vertical i aeri, desprès cal flanquejar a la dreta. Els últims metres es poden fer per dues variants, la fàcil a l'esquerra (la dels covards) o la difícil que va directa per un extraplom, no apte per a cardíacs. Natros pugem per la directa, es clar...jeje. El descens es fa crestejant fins trobar el sender de la Llena, natros fem un ràpel i una des grimpada.

No hem tenim prou i ràpidament anem en busca de la ferrada del Barranc de la Foig que està bastant aprop d'una llargada de 580 metres. L'aproximació comença al final del Passeig de la Foig per un sender que va pel fondo del barranc. La via s'ascendeix un primer ressalt de 40 metres i seguint sempre pel barranc es troben un total de quatre ressalts de 12m, 18m, 15m., i 15m. El descens es fa pel sender que marxa a l'esquerra que primer remunta i desprès baixa empicat fins al Passeig.

Les vies tenen una dificultat mitjana, exceptuant la sortida directa pel extraplom de dificultat molt alta. A la dificultat tècnica hem d'afegir la humitat que les pluges del matí han deixat.

En definitiva, gran jornada de vies ferrades amb los Palstrencats (crònica) que ens han fet l'honor de visitar les nostres terres de l'Ebre que no són planes... eh! Jordi. Moltes gràcies.

Vies ferrades Tivissa

by Joan

Anònim ha dit...

Hey Ilercavons, t'has deixat un: lo gripau del barranc de Foix.
Gràcies per haver-nos portat en un indret tant bo, vam xalar moltissim. Mlt maques les fotos, al blog tb hi trobaras les nostres. Apa companys Ilercavos la propera Regina Oliana.
Ns veiem aviat, agur!

Anònim ha dit...

Gràcies companys ilercavos per ensenyar-nos les vostres contrades i per la paciència que veu tenir amb nosaltres, ens heu contagiat de la magia de les vostres terres i això és molt guapo. Vem passar un gran dia amb vosaltres!

Visca la serra de Tivissa, les terres de l´Ebre i tots nosaltres!

Quan vulgueu ja sabeu que esteu convidats a la catalunya central!!

Al lloro duatletas!

Ja sabeu que el 7 de desembre hi ha dutaló de muntanya a Prats de Lluçanès... Si si, a Prats!

Tan pels que coneixeu la comarca com pels que no,us asseguro que el duatló del Lluçanès promet, es preveu una gran participació (vindra gent molt curtida), un bon recorregut (amb tot el que ens agrada: desnivells, duresa, anar ràpid...) i una molt bona organització( al Lluçanès en saben).

Des d´aquí al Lluçanès animo a tothom a participar, perquè serà un dels millors duatlons d´hivern, dels que ens marquen!!

Aquí teniu més informació: wwww.duatlodeprats.blogspot.com

Vinga valents, ens veiem el dia 7 a Prats...

Anònim ha dit...

que tal us han semblat les ferrates de tivissa les vull annar a fer d aqui poc i voldria saber que tal l estat de les instalacions esta be ?

Ideals per fer en mitja jornada les dos. Les instalacions són millorables, pero segures en tots els trams.
Com a pegues en podriem dir que tenen els graons una mica allunyats en relació a altres ferrades i que el ferro del graó té un diametre petit.
Dificultat mitjana en diuen les ressenyes.
També un aspecte peculiar és que el cable de seguretat passa en molts casos per devall del graò, fet que fa augmentar molt la seguretat però per altra banda augmenta el nombre de maniobres de mosketonatge a fer(més temps).
A nivell paisatgistic. Les ferrades de tivissa et conviden a veure el barranc de la foig envoltat de parets verticals, i el tormo de la margarita amb vistes al poble de tivissa en tota la ferrata.

Anònim ha dit...

Ei hola a tothom! Algu em pot dir on puc trobar les ressenyes d'aquestes 2 ferrats o si algú me les pot passar?

Agustí, rapitenc

Agustí, dis-me un correu electrònic i t'envio la info de les ferrades de Tivissa
Salut

Anònim ha dit...

m'ho envies al correu: grimpada_amposta@hotmail.es
moltes gràcies

Agustí

Anònim ha dit...

Agustí, demà o passat demà t'envio l'info...