diumenge, 3 d’agost del 2008

Pirineisme. Taillon 3144 m i Posets 3375 m

Molta activitat als Pirineus aquest estiu. El dia 29 de juliol Toni A, Xavi D i Joan F sortim de Sant Nicolás de Bujaruelo 1338 m en direcció Puerto de Bujaruelo 2353 m. Continuant per territori francès hem arribat al refuge de la Brèche de Roland 2587 m. Des d'aquí les vistes al Circ de Gavarnie són espectaculars. Per molts muntanyencs és l'indret més bonic dels Pirineus. Desprès d'una breu parada continuem fins al Taillon 3144 m passant per la famosa Brecha de Rolando. Al cim fa fred i per culpa de la boira no tenim gens de visibilitat que ha fet que al descendir per anar a fer els Gabietos, que era l'objectiu, ens equivoquem i anem a parar al Pico Blanco 2919 m. Desprès, d'una baixada fora de sender hem arribat a les altes i extenses planícies de Cotatuero. Aquí hem decidit baixar pel Circo de Carriata passant per la Faja de las Flores. Increïble sender apte per qualsevol excursionista que recorre entre parets vertiginoses tota la Punta Gallinero. Finalment baixem fins la carretera d'Ordesa i anem cap a Bujaruelo passant pel Puente de los Navarros pel tram més pesat i monòton. Total 2705 m de desnivell en poc menys de 10 hores.

Fotos cedides per la Miriam i la Sònia, unes excursionistes que ens han acompanyat el tram de la Faja de la flores; ja què jo he perdut la càmera de fotos baixant com un boig per Carriata. Gràcies noies.

No tenim prou i el dia 30 de juliol per la tarde marxem cap al Valle de Benasque Xavi D, Juanma i Joan a fer el segon objectiu de la setmana: La Cresta Espadas-Posets. Fem una aproximació nocturna des de la cascada de Espigantosa 1505 m fins al Refugio Àngel Orus 2100 m en 1h 3'+560 m de desnivell. Ens llevem aviat i esmorzem juntament amb el Toni A i la Miriam que havien arribat unes hores més aviat al refugi. Fem l'ascensió per la via més elegant al Posets 3375 m, per la Cresta de Las Espadas des del coll d'Eriste. La via, sense ser gens difícil te alguns trams aeris, sobretot als Pitons de Llardaneta molt aprop del coll d'Eriste. El dia ha sigut perfecte: bones vistes, bon ambient de muntanya i de grup i hem trepitjat uns quants 3000's inclòs el aparentment inaccessible i estètic Diente de Llardana. Total 7h12'+1725 m de desnivell. Descens al parking en 58'. No ha calgut piolet. Fotos

+info a Palstrencats el bloc del nostre amic Juanma i els seus companys.

By Joan

Anònim ha dit...

txeeeeiiiiiccccssss haviam si aneu a donar sang, que ara la teniu de bona qualitat!