dimarts, 1 d’abril del 2008

Travessía Móra d'Ebre-Caro-Móra d'Ebre (18-19 de Març)

Després d'un estira i arronsa Roger em convenç de fer una ruta pels Ports. Ell proposa el Caro i jo fer un tros de la franja d'Aragó, ens preparem els recorreguts a mà alçada i ens surt una cosa semblant a aquesta:
Móra d'Ebre - Pinell de Brai (per Quatre Camins) - Prat de Compte (Carretera) - Horta de Sant Joan (per Via Verda) - GR-7 direcció Caro (per la Franqueta) - Caro - Beceite - Valderrobles - Cretas - Lledó - Horta de Sant Joan - Bot - Gandesa - Corbera d'Ebre - Móra d'Ebre (per la Picossa)

Dia 1 (L'anada)

Sortim quasi-puntuals a les 7:20 de Móra d'Ebre direcció Quatre Camins per poder arribar al Pinell de Brai i enganxar-nos a la Via Verda fins a Horta de Sant Joan. Veiem molts camins que convergeixen (o divergeixen) cap a direccions que desconeixem, segueixo la intuïció de Roger fins que aconseguim arribar a la pista "oficial" i encarar cap al Pinell de Brai.

Arribem al Pinell de Brai, creuem el poble per arribar fins a la carretera que va direcció a Prat de Compte, una mica abans d'arribar-hi topem amb el nostre inici de la Via Verda. Creuant túnels i bons paisatges ens aturem al mig de la via per al primer avituallament. A partir d'aquí fins a Horta de Sant Joan(542m) on deixarem la Via Verda i seguirem per la carretera per arribar al poble on fem el segon avituallament.

Busquem la pista que ens duu fins a l'area recreativa de la Franqueta. Agafem una pista amb bon desnivell que ens durà a un corriol que enllaça amb el GR-7 (Paüls-Caro). Agafem direcció errònia que ens farà perdre uns 45 minuts, corregim i, aquesta vegada sí, cap al Caro. Arribem al refugi de Caro a les 15:45 després d'unes bones panoràmiques i mirades bovines marcant territori , descans, enfilem cap al Caro(1447m). Tornem al refugi(1090m) a passar temps i descansar.

by Xavi

Dia 2 (La tornada)
Ens aixequem a les 06:40 després d'haver sonat el despertador uns quants cops. Esmorzem i a les 07.15 ja estem pedalant camí de Beseït. Encarem doncs la baixada en direcció cova avellanes i és allí on sofrim el primer imprevist del dia. Sevidor te una caiguda imprevista i Xavi ràpidament repara la roda pinxada mentre jo hem recupero del vuelo que m'he cascat.
Continuem doncs direcció la Font del Teix per la pista de Fredes(fins aquell moment hem planejat i baixat bastant) i comensem a pujar al primer collet del dia. Son les 9h ja i estemen una intersecció de camins on ens indica que Fredes està a 11 km. Consultem la ressenya(que està equivocada) i ens diu que hem de girar a la dreta. Fem cap a un xaletet que ens sembla que es el refugi de Font Ferrera(i que a posteriori hem deduït que era la Casa del Rei),pero la seva orientació no es correspon amb el mapa de la ressenya i lamentablement és l'única zona que no apareixia al mapa auxiliar que portavem. Així doncs sorgeixen els dubtes i no es fins les 10h on descuadrats el Xavi decideix trucar al refugi. Ens informen que el punt on hem d'agafar la desviació cap a Beseït és mes endavant i on Fredes ens queda a 7,5 km. Resignats pel temps perdut seguim endavant ja ara ben orientats i un altre cop ubicats en la zona que el nostre mapa cartografia.
Pujem fins al coll de l'encreuament del corral d'Urquisso(1218 m)i ens desviem a la dreta cap a Beseït(579 m), a 15 km, portant ja uns 30 km. Una forta baixada ens porta cap al riu matarranya i després a Beseït passant per uns paratjes dignes de ser observats i escalats.Portem 45 km i continuem fins a Vall de Roures pel pantà de la Pena(12 km) i arribem a les 12 h.
Decidim fer una parada técnica i repostar la màquina. Intercambiem impressions sobre l'estat físic dels dos i decidim continuar amb el pla inicial d'anar cap a Cretes i Lledó abans d'arribar a Horta. A les 12:30 agafem les bicletes i seguim direcció Cretes per uns camins obvis(8 km). Allí decidim encarar Lledó per carretera(7 km) i després cap a Horta per les rutesverdes de la Terra Alta (5 km).Son les 13.55 i veiem que estem recuperant el temps perdut i seguim cap a Bot pel convent de Sant Salvador i les Olles(11,5 km). A Bot agafem 1km de carretera i agafem el camí dels ginebrals que ens porta a Gandesa(9 km) pujant un collet a 415m. De Gandesa fins a Corbera per uns camins(4 km), seguint la intuïció,i allí parem per negociar l'arribada a Mora. Som concients que ja no cal reservar forçes i decidim passar per la roca del Pebre i la vall de la Torre, creuar el riu sec, la nacional i encarar la vall de lladres i el camí del trempat per pujar a la Picossa(498 m) en bicileta(carregant-la obviament) i culminar de manera patriota la nostra aventura.
Baixem fins a Sant Jeroni i encarem per les solanes fins a Mora d'Ebre(20 km). Son les 17.50 i l'aventura s'ha acabat.

Dades d'interes:

-240 km aprox(no duiem conta km)

-3500 m aprox de desnivell positiu acumulat(no duiem gps)

-Més fotografies

-Tlfn refugi Caro 977267128

Au curtits! Ja en teniu una altra per nar a fer!

Salut!By Roger

Anònim ha dit...

Ostia paios!Molt be, molt be!Esteu forts forts!Quina enveja!Felicitats per la crònica. Segurament que fer una ruta així utilitzant l'orientació ha de ser una passada.

Salut.

Aixó si que és un autèntic ultra biker. Vau tenir tots els ingredients de curtiment, solament us va faltar una mica de granit, llamps i vent huracanat...